Marketingspreker voor Positionering in het onderwijs, de zorg en het bedrijfsleven


Jos de Leijer is een ervaren manager en directeur met 30 jaar nationale en internationale ervaring op het gebied van marketing, verkoop en communicatie.

Sinds 2005 is hij consultant, interim-manager en gewaardeerd spreker op studiedagen.Jos de Leijer foto

Jos is gespecialiseerd in:

  • Positionering van merken/organisaties

  • Afstemming communicatie met algemeen beleid

  • Commerciëler maken van non-profit

Jos de Leijer als marketingspreker uitnodigen voor uw volgende strategische bijeenkomst? U kunt ons rechtstreeks bellen om een datum in zijn agenda voor u vast te leggen.

Positioneren van uw onderwijs of zorginstelling

Stel uw instelling doceert bedrijfskunde samen met nog vele andere instituten. Hoe gaat u de juiste student werven? Hoe zorgt u ervoor dat zij voor uw instelling kiezen?

U bent manager in een gefuseerde zorginstelling. Hoe ziet uw zorginstelling er na de fusie uit? Zien uw stake holders dat ook zo?

Welke acties zijn nodig om uw merk nog beter in de markt te zetten? Hoe stuurt u vervolgens productontwikkeling (R&D) aan zodat uw producten en diensten optimaal aansluiten bij de gewenste positionering?

Jos brengt op eenvoudige wijze en via een beproefd proces structuur aan in dit creatieve proces. In een boeiende presentatie gelardeerd met praktijkvoorbeelden laat Jos zien wat er zoal fout gaat en hoe het wel kan werken.


Meer resultaat uit uw Marketing Communicatie

In deze presentatie laat Jos enkele praktijkcases de revue passeren.

Zijn ervaring is dat wereldwijd men de afdeling marketing/communicatie vaak laat “zwemmen”.

Met opmerkingen als “de website is slecht” , “maak eens een nieuwe folder” of “moeten wij niet wat meer doen met social media?” moet marketing communicatie aan de slag.

Waar dat toe leidt laat Jos u zien. Hij laat ook zien hoe hij dit proces verbetert waarna de strategische boodschappen met veel meer impact worden gecommuniceerd.


Commerciëler maken non-profit

In non-profit is marketing al geen vies woord meer maar hoe zorg je voor die cultuuromslag?

Wat zorgt ervoor dat je team de juiste kant opgaat met één en dezelfde boodschap? Hoe overleef je ook nadat de regering subsidies stopzet?

Ook in deze sector is dat redelijk eenvoudig te organiseren. Jos laat in deze presentatie zien hoe instellingen hierin succesvol kunnen zijn. Ook deze presentatie is gelardeerd met praktijkvoorbeelden.

Marketingspreker voor uw studiedag

Heeft u na lezing van deze informatie een vraag: U kunt die via deze link vrijblijvend aan ons voorleggen.

U kunt ook informeren naar de mogelijkheden om Jos de Leijer te laten spreken op uw volgende studiedag. Zie onze contactgegevens.